Wyniki ankiety doświadczeń i opinii pacjentów w SSDŚ - 2024 rok
Szpital Specjalistyczny Ducha Świętego w Sandomierzu poprzez realizację działań wynikających z polityki jakości oraz w oparciu o wprowadzony wewnętrzny system zarzadzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta mierzy jakość świadczonej opieki zdrowotnej z wykorzystaniem opinii pacjentów. Badanie opinii przeprowadzone jest w formie anonimowej ankiety elektronicznej i realizowane przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Do badania pod nazwą Pasat IKP zaproszeni są wszyscy pacjenci, dzięki którym poznajemy Państwa opinie na temat jakości opieki świadczonej w naszym szpitalu.
Szpital Specjalistyczny Ducha Świętego w Sandomierzu poprzez realizację działań wynikających z polityki jakości oraz w oparciu o wprowadzony wewnętrzny system zarzadzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta mierzy jakość świadczonej opieki zdrowotnej z wykorzystaniem opinii pacjentów.
Badanie opinii przeprowadzone jest w formie anonimowej ankiety elektronicznej i realizowane przez Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Do badania pod nazwą Pasat IKP zaproszeni są wszyscy pacjenci, dzięki którym poznajemy Państwa opinie na temat jakości opieki świadczonej w naszym szpitalu.
W minionym roku 2024 opinie wyraziło ponad 8000 hospitalizowanych , co oznacza , że głos ponad 40% pacjentów może mieć realny wpływ na jakość leczenia i rozwój naszej jednostki.
Respondenci najwyżej ocenili opiekę i zaangażowanie personelu medycznego, jak również respektowanie przez personel medyczny praw pacjenta, jego szczególnych uprawnień i potrzeb. Zadowolenie w obu obszarach wyraziło 93 % hospitalizowanych.
Cieszy nas również wysoka ocena związana z komunikacją pomiędzy personelem medycznym a pacjentem. Ponad 90% respondentów oceniło zrozumienie informacji przy wypisie na wartość maksymalną, a w trakcie pobytu ocenę maksymalną wystawiło 88% pacjentów. Blisko 90 %ankietowanych było zadowolonych z uwzględniania jego zdania w procesie dotyczącym leczenia. Równie wysoko oceniono próby zmniejszenia bólu przez podanie leków ze średnia wartością 9,5 przy dziesięciostopniowej skali.
Na szczególną uwagę zasługuje bardzo dobra opinia wystawiona przez respondentów dotycząca zadowolenia z pobytu i rekomendacji placówki członkom rodziny i znajomym.
Całkowity wynik powyżej 90% ocen pozytywnych jest dla nas motywujący do dalszych działań zmierzających do podnoszenia jakości świadczonych usług i rozszerzania ich zakresu .
Opracował
Zespół ds. Jakości